Uitleg 2FA activatie MijnMFA

MFA ® Europe vindt de privacy van haar gebruikers belangrijk en wil de gegevens van personen in onze database zo goed mogelijk beschermen. Zowel om datalekken te voorkomen, als ook om aan de AVG te voldoen, verplichten wij daarom per 24 januari 2019 voor elke instructeur, administrateur of hoger gelegen rang 2 Factor Authenticatie (hierna te noemen: 2FA).  

Stappenplan Activatie op de mijnMFA omgeving

Wanneer u instructeur of administrateur bent in de MFA Cursusomgeving (MijnMFA), zal 2FA automatisch aan uw account worden gekoppeld. Aan u om het correct te configureren. Het is niet een heel tijdrovend proces, maar zorg dat u de stappen juist voltooid. 

Stap 1.Download de Google Authenticator app op uw smartphone, voor Apple/IOS of voor Android

Stap 2. Zie onderstaand scherm. Selecteer als methode Google Authenticator, en dat u de app reeds hebt geïnstalleerd. Klik op opslaan.

vraag 1, app geinstalleerd

Stap 3. Om zeker te weten dat u degene bent die de 2FA activeert, vragen we u nogmaals het wachtwoord van uw account in te voeren. Klik daarna op verder.

bevestigen wachtwoord

Stap 4. Er komt nu een pop-up met een QR-code* in beeld. U scant deze met de Google Authenticator app op uw telefoon. Wilt u hier extra uitleg over, dan vindt u deze hier. 

Stap 5. Nadat u de QR-code heeft gescand, ziet u in uw Google Authenticator App een zescijferige code, een zogenaamde "token", vul deze in en klik op "Bevestigen."

qr code

Stap 6. U heeft 2 Factor Authenticatie succesvol toegevoegd. U bent nu ingelogd en kunt naar het Dashboard. 

*QR code, Belangrijk!

De mogelijkheid om de QR-code activering toe te voegen aan uw account, is maar 1x  beschikbaar.

Heeft u de Google Authenticator nog niet geactiveerd, of ondervindt u problemen? Zorg dan dat u de QR-code ergens beveiligd opslaat, bijvoorbeeld door middel van een printscreen te plaatsen in een beveiligd Word-Doxc document. Dit kan ook praktisch zijn, indien u ooit een nieuwe telefoon krijgt. 

Mocht u uw code onverhoopt toch incorrect gescand hebben, neem dan contact op met onze helpdesk. Wij kunnen uw account resetten.

Extra uitleg Activatie Smartphone MijnMFA Helpdesk